Monitorowanie stanu i usług serwera
Nasza firma monitoruje stan serwerów 24h/7/365 przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania. Zapewniamy stałą opiekę nad serwerami oraz pełną realizację usług w jego zakresie.
Zajmujemy się monitorowaniem serwerów zdalnie przy wykorzystaniu naszej infrastruktury oraz wdrożeniami systemów monitorowania w małych i średnich firmach, zarówno tych posiadających własny dział IT, jak również i w tych, które outsourcują opiekę informatyczną. Odpowiednio skonfigurowana stacja monitorująca jest dostarczana na miejsce do klienta po uprzednim zbadaniu infrastruktury IT.
Klient sam decyduje o tym, które stacje robocze i/lub serwery oraz jakie usługi na serwerach będą monitorowane. Po konfiguracji i instalacji na miejscu system jest gotowy do pracy – tabele ze stanami usług i urządzeń znajdujących się w sieci można przeglądać za pomocą przeglądarki WWW, dodatkowo klient informowany jest o niezaplanowanych zmianach statusu za pośrednictwem poczty e-mail.
Firma Dsp Serwis oferuje również usługi związane z opieką nad infrastrukturą IT i monitoringiem sieci LAN klienta. Dzięki proaktywnej postawie i wykorzystaniu profesjonalnej technologii zapewniamy bezpieczeństwo i pewność naszym klientom.
Aby Twój system działał długo oraz stabilnie monitorujemy całą infrastrukturę IT, w tym wiele parametrów serwera:
- temperatury płyty głównej, procesora oraz dysków twardych
- chłodzenie systemu (prędkość obracania się wiatraków)
- parametry fizyczne dysków twardych
- programowe oraz sprzętowe macierze RAID
- połączenenia sieciowe zarówno w warstie fizycznych i logicznej
- serwery www (procesy, zapytania,cache)
- bazy danych (replikacje, obciążenie, procesy, czasy połączeń, bufory, wolne zapytania)
- serwery pocztowe (wiadomości wysłane, odebrane, odrzucone, spam, virus, obecność na listach RBL
Nasz system potrafi monitorować także:
- sprzęt sieciowy (firewalle, routery, switche, access pointy)
- drukarki
- centrale telefoniczne
- zasilacze awaryjne
Powiadomienia:
- natychmiastowe powiadomienia o problemach przez email, telefon komórkowy lub komunikator
- eskalowanie alertów
- szczegółowy status systemu dostępny poprzez panel WWW
Raportowanie:
- raporty z dostępności usług – SLA
- historie alarmów i powiadomień
- graficzne statystyki pozwalające raportować trendy
Planowanie:
- planowanie przestojów dla urządzęń, usług, sieci
- aproksymacja dostępnego poziomu zasobów
Użytkownicy:
- dostęp do panelu WWW dla wielu osób równocześnie
- możliwość zdefiniowania unikatowego widoku dla użytkownika
Inne:
- automatyczna naprawa problemów