Insert jak  rozwiązań problemu z wydrukami w GT i komunikatem „Server has not yet been opened”

Czasami może się zdarza ,że podczas przenoszenia   na nowy komputer bazy danych np Subiekt GT  po przeniesieniu niby wszystko działa wszystko  TYLKO NIE WYDRUKI

Żadne z rozwiązanie ze strony pomocy insert nie działa  LINK   . Problem występuje gdy na źródłowym Serwerze  ( DAWCY)  wersja  SQL była starsza  typu 2008 itp.

Przy próbie odbudowy wzorców wydruku program u mnie konkretnie Subiekt GT zamykał się przestawał działać .Testowe podmioty założone do sprawdzenia działają poprawnie .A ten przeniesiony nie. Udało mi się znaleźć rozwiązanie mojego przypadku. Może komuś się przyda

Symptomy

Można zaobserwować błąd w programie serwisowym  SERWER> LOG

Starszy SQL nie ma użytkownika InsCrystal

 

Rozwiązanie

Brak user InsCrystal w bazie danych

Podłączamy się do bazy z poziomu np SQL Server Management Studio

– Wybieramy bazę > Security > Users i albo usuwamy user-a InsCrystal  który nie ma loginu

-dodajemy user-a InsCrystal i nadajemy mu uprawnienia do naszej bazy

Ustawienia Incrystal

General

username:                        InsCrystal

Login Name:                     InsCrystal

Default schema:            InsCrystal

Owned Schema:

Zaznaczone InsCrystal

Membership

zaznaczone db_datareader

 

 

 

Inne rozwiązania

  • – należy w programie serwisowym do InsertGT odłączyć podmiot a następnie podłączyć go z powrotem
  • – czasami pomaga archiwizacja i dearchiwacja podmiotu
  • – z katalogu program files\insert\insertgt przekopiowac P2soledb.dll do windows\crystal (musza byc te same pliki
  • – lub rozwiązania ze strony pomocy INSERT

 

 

 

dość często zdarza się Ŝe podczas przenoszenia bazy na inny serwer, po podłączeniu jej i uruchomieniu podmiotu występuje problem z Crystalowymi wydrukami, pojawiam się komunikat „Server has not yet been opened”. Winę za ten komunikat ponosi uŜytkownik InsCrystal którego po takim przenoszeniu bazy serwer nie prawidłowo przypisał do naszej bazy.